Finance Manager (MT)

Vervuld

Finance Manager (MT)

Wil jij werken in een MKB bedrijf met een fijne Rotterdamse no-nonsense mentaliteit? Ben jij discreet, weet jij mensen te motiveren en heb je ervaring met het digitaliseren van systemen?
Verantwoordelijkheden
  • Financial & Business Control, financiële en bedrijfseconomische analyses verbeteren of opzetten
  • Managen team, aansturing en coaching van een team van in total 13 personen
  • Advisering, advisering van de Directie op tactisch en strategisch gebied
  • Accounting, eindverantwoordelijk voor financiële en projectadministratie
  • KPI Dashboards, opzetten van betere KPI’s en dashboards via Power BI
  • Procesoptimalisatie, optimaliseren van verschillende financiële en bedrijfsprocessen
  • Skills/ervaring
  • Verandermanagement
  • Aansturing
  • MKB ervaring
  • Rapportage ontwikkeling
  • Overtuigingskracht en onderhandelingsvaardig
  • Automatisering
  • Commercieel inzicht
  • Ambitieus
  • Over AMET groep
    De AMET groep bestaat uit 8 entiteiten die allen gespecialiseerd zijn in afbouwtechnieken die worden toegepast binnen de gehele (ver)bouw wereld. Binnen deze sector zijn ze door de samenvoeging van deze entiteiten marktleider in dit segment. De AMET groep is hierdoor in staat om zowel hele grote, maar ook kleinere klanten te bedienen. In de afgelopen 50 jaar hebben ze een goede reputatie opgebouwd door afspraken na te komen en altijd kwaliteit te leveren. De omvang van alle entiteiten gezamenlijk is 160 medewerkers. Een groot deel hiervan werkt in het veld, maar ook op de kantoren is het gezellig druk. De cultuur in de organisatie kenmerkt zich als “niet lullen, maar poetsen”. Het is ook zeker een platte organisatie, waarin ze gezamenlijk de schouders eronder zetten en elk mens van waarde is. Er wordt veel gelachen, je moet dan ook wel van een grapje houden. Als werkgever staat dit bedrijf ook bekend als sociaal omdat werknemers die problemen hebben ook echt gehoord en geholpen worden.

    Functieprofiel

    Door de samenvoeging van meerdere bedrijven is er binnen de AMET groep de behoefte ontstaan om meer synergie tussen de diverse onderdelen te creëren. Daarom is het bedrijf op zoek naar een Finance Manager. Een nieuwe rol waarbij je de vrijheid krijgt om zelf invulling aan de functie te geven. Je bent hierbij direct lid van het MT en de wens is dat deze persoon binnen vijf jaar doorgroeit naar de rol van Financieel- of Algemeen Directeur. Belangrijke doelstelling in deze nieuwe functie is structuur aanbrengen in het hele financiële proces. Dit is heel breed. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bepalen van functiegrenzen, aangezien het werk nu versnipperd is over diverse functies. Daarnaast is een belangrijk doel om de business controlling verder vorm te geven door het digitaliseren van het hele werkproces, opstellen van KPI’s en het professionaliseren van rapportages en dashboards. Het betreft hier een projectorganisatie en er wordt veel aandacht besteed aan het correct en snel vastleggen van de werken. Hierdoor kan er snel gefactureerd worden en zijn er ook weinig issues en vragen over de facturen. Toch is de behoefte op verdere structurering van dit proces ook zeker aanwezig. Taken en verantwoordelijkheden:
    • Eindverantwoordelijk voor alle financiële processen en de projectadministratie van 8 entiteiten;
    • Samen met de twee Controllers zorgdragen voor de planning & control cyclus, de periodieke afsluitingen en de jaarrekening;
    • Als onderdeel van het MT bespreek je de cijfers met de directie;
    • Contact met externe stakeholders over analyses en rapportages;
    • Aansturing direct finance team bestaande uit 2 finance controllers en 1 boekhouder en indirect van een team van 10 medewerkers projectadministratie;
    • Het team meenemen in de veranderingen.

    Functie-eisen

    De ideale kandidaat is een Finance Manager die van aanpakken weet en ambities is om door te groeien. Iemand die begrijpt dat je in eerste instantie altijd als meewerkend voorman/-vrouw werkt om de mensen en de processen goed te leren kennen. Met jouw instelling en werkmentaliteit pas je in een no nonsense organisatie. Je bent een ervaren financial, die een team kan motiveren en zich ook met gemak in de details kan verdiepen. Daarnaast beschikt je over:
    • Minimaal 5 jaar ervaring in een verantwoordelijke finance functie, liefst in het MKB;
    • Een afgeronde economische opleiding en minimaal HBO werk- en denkniveau;
    • Goede kennis en ervaring met systemen en kijk op nieuwe ontwikkelingen hierin;
    • Het vermogen om mensen mee te krijgen in een veranderingsproces.

    Arbeidsvoorwaarden

    Een uitdagende en brede functie, met doorgroeimogelijkheden bij een goedlopend MKB- bedrijf. Het is een platte organisatie waardoor je snel kan schakelen en zonder langdurig overleg een idee tot uitvoer kan brengen. De mogelijkheid om mee te bouwen aan de volgende fase van dit bedrijf. Hierin krijg je veel vrijheid om te ontwikkelen en te veranderen. Daarnaast krijg jij;
    • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met een startsalaris van maximaal €7.000,- bruto per maand;
    • Doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden richting een directie positie;
    • Werken in een no nonsens organisatie met een prettige inclusieve werksfeer.

    Vragen over de vacature

    Neem contact op met Frans
    Cooster Executive Search

    Vragen over de vacature

    Neem contact op met Frans
    Geschikt voor elke zakelijke setting

    Zet je ambities om in actie

    Ontdek altijd boeiende kansen in hoger management en directie binnen het MKB en private equity. Of je nu een Finance Manager, Operationeel Manager of een Commercieel Directeur bent, wij hebben de positie die past bij jouw ervaring en ambities.
    Strategisch Communicatieadviseur Gemeente Putten
    Ben jij een strategisch communicatieadviseur die graag dicht op het bestuur zit? Bij de gemeente Putten krijg je de ruimte om invloed uit te oefenen, advies te geven dat er écht toe doet en mee te denken over maatschappelijke thema’s die ertoe doen. Hier werk je in een kleine, collegiale organisatie met korte lijnen, waar jouw ervaring direct verschil maakt voor bestuur, inwoners en collega’s. Wil jij werken in een organisatie waar jouw kennis ertoe doet en waar samenwerking, kwaliteit en vertrouwen centraal staan?
    Concerncontroller Gemeente Putten
    Ben jij een ervaren Controller die zich graag breed inzet, van planning & control tot strategisch advies aan bestuur en management? Vind je het leuk om in een collegiaal team te werken waar jouw expertise écht het verschil maakt? Wil jij werken in een organisatie waar jouw kennis ertoe doet en waar samenwerking, kwaliteit en vertrouwen centraal staan? Dan voel jij je thuis bij de Gemeente Putten, een organisatie die klein is in omvang, maar groot in betrokkenheid en ambitie.
    Plant Manager (6-9 maanden)
    Het Franse moederbedrijf Andros heeft recent (2024) een pindakaasfabriek in Nederland (Oosterhout gld) overgenomen. Nu het team van Finance, Office Support, Kwaliteit en Productie met Monteurs en Operators staat en draait, is het tijd om de processen te optimaliseren en het volledig zelfstandig laten draaien van deze productielocatie te laten versnellen naar een volgende groeifase. Kortom: Als interim Plant Manager ben je verantwoordelijk voor het bepalen van de prioriteiten en het vastleggen van alle procedures, zodat het hele bedrijf gaat draaien als een geoliede machine.
    Sales Manager Nederland
    Wil jij deze snelgroeiende organisatie helpen om de Nederlandse markt verder te veroveren? Ben jij een ervaren Sales professional in de personeelsbemiddeling en wil jij meegroeien en meedelen met de groei? Neem dan contact op en wordt de nieuwe Sales Manager.
    Solliciteer direct

    Finance Manager (MT)

    "*" geeft vereiste velden aan

    Persoonlijke gegevens
    Optioneel
    Max. bestandsgrootte: 8 MB.
    Max. bestandsgrootte: 8 MB.